Centrul de Cercetare în Comunicare și Inovare Socială (CORE) din cadrul Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării (FSPAC) din Universitatea Babeș-Bolyai (UBB), împreună cu agenția de digital marketing KLAIN lansează un studiu amplu care urmărește să înțeleagă în profunzime modul în care digitalizarea a influențat activitățile și performanțele mediului de business autohton în diverse industrii. Rezultatele studiului vor oferi o perspectivă detaliată asupra schimbărilor care au marcat companiile, dar și asupra comportamentului de consum în era online.
„Acest studiu este primul dintr-o serie de studii cuprinzătoare prin care dorim să obținem o imagine cât mai clară privind impactul digitalizării asupra funcționării firmelor din România. Datele din acest studiu încearcă să surprindă principalele schimbări care au intervenit sau care sunt pe cale să se producă în funcționarea firmelor și în comportamentul consumatorilor în contextul digitalizării proceselor de comunicare”, susține Ioan Hosu, directorul Centrului de Cercetare în Comunicare și Inovare Socială (CORE).
Studiul include diferite aspecte ale prezenței digitale a companiilor, inclusiv strategiile de marketing online, utilizarea rețelelor sociale, impactul campaniilor de advertising, precum și eficiența canalelor de vânzare online.
„Am demarat acest studiu din dorința de a vedea perspectiva antreprenorilor și managerilor referitoare la mediul online. Astfel, am urmărit să identificăm cât de mult folosesc aceștia platformele digitale ca instrumente de creștere a business-ului lor și cât de des identifică oportunitățile pe care ele le oferă pentru companiile pe care le coordonează. În decursul celor peste 15 ani de când activez în domeniul online, am întâlnit companii care au crescut exponențial datorită capacității lor de a profita de avantajele pe care le pune la dispoziție mediul online. Această posibilitate dorim să o scoatem și în fața celor care nu au accesat încă o strategie de comunicare pentru a obține rezultate concrete” a declarat Valentin Bolboacă, manager Klain.
La finalul studiului, companiile participante vor primi un raport detaliat al rezultatelor, iar rezultatele de ansamblu vor fi prezentate public.
Completând chestionarul, companiile pot aduce o contribuție substanțială la înțelegerea beneficiilor, dar și a provocărilor cu care s-au confruntat în procesul digitalizării. Răspunsurile vor fi tratate cu confidențialitate și vor fi folosite exclusiv în scopuri de cercetare.